ورق گالوانیزه گرم

بدون دیدگاه
ورق گالوانیزه گرم محصولی از مبتکران فولاد فیدار

ورق گالوانیزه گرم نوعی از ورق‌های گالوانیزه است که به نسبت دوام بیشتری دارد ازاین‌رو در بین سایر ورق‌های فلزی محبوب‌تر هم هست ما در این مقاله به بررسی ورق گالوانیزه گرم می‌پردازیم با ما همراه باشید.

ورق گالوانیزه گرم چیست؟

همان‌طور که از اسم آن پیداست گالوانیزه گرم فرایند پوشش فولاد با یک‌لایه نازک روی است که به‌عنوان یک مانع بین فولاد و محیط عمل می‌کند و یا به‌عبارت‌دیگر پوششی است که بر روی فولاد قرار می‌گیرد تا با محیط کمترین تماس و برخورد را داشته باشد. این روش با عبور فولاد از داخل حمام مذاب روی در دمای بالا اعمال می‌شود.

ورق گالوانیزه گرم بیش از 100 سال است که برای جلوگیری از خوردگی فولاد استفاده شده است.  بااین‌حال، مشخصات و استفاده از فولاد گالوانیزه به طور مداوم با ظهور بازارهای جدید تغییر می‌کند.  اگرچه مقاومت در برابر خوردگی در هر زمانی که از گالوانیزه گرم استفاده می‌شود ذاتی است، اما مزایای دیگری از جمله هزینه‌های اولیه و چرخه عمر پایین، دوام، طول عمر، دردسترس‌بودن، تطبیق‌پذیری، پایداری و زیبایی‌شناسی وجود دارد که منجر به مشاهدة ویژگی‌های جدید در فولاد گالوانیزه می‌شود.

  برای اطلاعات بیشتر درباره مزایای استفاده از ورق گالوانیزه، با ما همراه باشید!!

کاربرد ورق گالوانیزه گرم
کاربرد ورق گالوانیزه گرم

حفاظت در برابر خوردگی

فولاد یکی از مهم‌ترین مصالح ساختمانی است که فراوان و کارآمد است که آزادی عمل را طراحی، طراح ساختمان فراهم می‌کند.  بااین‌حال، برای پروژه‌هایی که در معرض جو و سایر محیط‌های سخت قرار دارند، پوشش فولاد برای محافظت در برابر خوردگی بسیار مهم است.  اغلب پروژه‌های ساختمانی بزرگ عمر طراحی 50 تا ۱۰۰ساله را هدف قرار می‌دهند که نیاز به حفاظت در برابر خوردگی بادوام و طولانی‌مدت را برجسته می‌کند.  گالوانیزه گرم (HDG) سه سطح مقاومت در برابر خوردگی را برای فولاد فراهم می‌کند: حفاظت مانع، حفاظت کاتدی و پتینه روی.

ورق گالوانیزه گرم، مانند سایر پوشش‌ها، فولاد را از تماس با محیط مقاوم می‌کند و باعث حفاظت اولیه می‌شود.  لایه‌های بین فلزی پوشش روی به طور محکم (~ 3600 psi) به فولاد پایه چسبیده‌اند و به همین خاطر آسیب را دشوار می‌کنند. همچنین گالوانیزه کردن حفاظت کاتدی را فراهم می‌کند، به این معنی که روی خود را برای محافظت از فولاد زیرین قربانی می‌کند. حتی اگر پوشش خراشیده شود، روی در اطراف خراشیدگی ایجاد شده به مقاومت در برابر خوردگی فولاد ادامه می‌دهد و خودش به‌جای فولاد خورده می‌شود.

مزایای استففاده از ورق گالوانیزه گرم
مزایای استففاده از ورق گالوانیزه گرم

علاوه بر مانع و حفاظت کاتدی، گالوانیزه گرم دارای سطح سوم محافظت یعنی محافظت پتینه روی است.  ازآنجایی‌که روی در معرض محیط قرار می‌گیرد، به طور طبیعی محصولات جانبی روی سطح ایجاد می‌کند که سرعت خوردگی را کاهش می‌دهد و به‌عنوان یک مانع محیطی اضافی عمل می‌کند.  هنگامی که پتینه روی به طور کامل توسعه یافت، فولاد گالوانیزه گرم تقریباً با نرخ 1/30 فولاد در همان محیط خورده می‌شود.

 ورق فولادی گالوانیزه گرم خدمات مبتکران فولاد فیدار شامل شکاف، برش، خالی‌کردن، چربی‌زدایی و برس زدن، تسطیح برانکارد و پشتیبانی متالورژیکی است.

 کاربرد‌های ورق گالوانیزه گرم

فولاد گالوانیزه در مواردی که به مواد مقاوم در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی به‌صرفه‌تر، با کاربرهای حفاظت در برابر اشعه ماورای بنفش و ادغام آسان با مواد دیگر نیاز دارند، مناسب است.  صنایعی که از ورق‌های فولادی گالوانیزه گرم استفاده می‌کنند عبارت‌اند از:

  • خودروسازی
  • لوله‌کشی‌ها
  • دستگاه‌های تفریحی
  • کشاورزی
  • ساخت‌وساز
  • و…
ورق گالوانیزه گرم
انواع ورق گالوانیزه گرم

روش ساخت ورق گالوانیزه گرم

  1. اولین مرحله، مرحلة فرایند پیش تصفیه (از جمله قطعه‌شویی با محلول قلیایی) برای حذف روغن و سایر آلاینده‌ها روی سطح فولاد پایه.
  2. خشک‌کردن به دلیل کاهش دما برای حذف آب‌روی سطح قطعات آهنی برای جلوگیری از انفجار در حین گالوانیزه کردن.
  3. گالوانیزه کردن: در این بخش پس از پخت، پوشش روی با غوطه‌ور شدن در استخر روی مذاب در دمای 445-455 درجه سانتی‌گراد یا آبکاری الکتریکی اعمال می‌شود.  پس از مدتی، سطح فولاد با یک‌لایه آلیاژ روی – آهن و لایه روی پوشانده می‌شود.
  4. خنک‌کردن ورق برای تشکیل یک پوشش روی پایدار بر روی سطح فولاد.
  5. آسیاب کردن برای حذف باقیمانده ترکیبات روی و اکسید روی سطح.
  6. بازرسی کیفیت.
  7. برش کویل به ورق برای فروش.

 تا اینجا فکر می‌کنم که ممکن است درک بهتری از ورق گالوانیزه گرم ‌داشته باشید.  اگر سؤال دیگری دارید می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. مبتکران فولاد فیدار یک تولیدکننده باتجربه ورق فولادی گالوانیزه گرم و انواع ورق‌های گالوانیزه در ایران است.

نوشتهٔ پیشین
ورق گالوانیزه کرکره ای
نوشتهٔ بعدی
ورق گالوانیزه پانچ شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست