ورق گالوانیزه رنگی

بدون دیدگاه
ورق گالوانیزه رنگی

ورق گالوانیزه رنگی یک نوآوری مهم در فولاد و همچنین در ساخت‌وساز است. افزایش شهرنشینی باعث رونق‌بخش ساختمان و ساخت‌وساز شده و این روند باعث ایجاد بسیاری از پروژه‌های زیرساختی مسکونی، تجاری و صنعتی جدید شده است. در نتیجه، دنیای معماری پیوسته در حال تحقیق و جستجوی نوآوری در مصالح و فرایندهای ساختمانی است. ورق گالوانیزه رنگی یکی از این نوآوری‌ها است و به‌سرعت مصرف آن در بین مصرف‌کنندگان مربوطه افزایش‌یافته است. باگذشت زمان، ورق گالوانیزه رنگی به یک ماده حیاتی مورداستفاده در بخش ساختمان و ساخت‌وساز تبدیل شده است، به‌طوری‌که عمدتاً برای سقف‌های صنعتی و روکش فلزی، سردخانه‌ها و انبارها، فرودگاه‌ها، آتریوم‌ها در مراکز خرید، نمایشگاه‌ها، سقف‌های کاذب، وسایل روشنایی و غیره ورق گالوانیزه رنگی استفاده می‌شود.

ورق های گالوانیزه رنگی یا همان ورق‌های موجدار با روکش رنگی ما با استفاده از صفحه پوشش داده شده آلی-روی (PPGL) به‌عنوان ماده اولیه، همراه با رنگی باکیفیت، مناسب و اقتصادی تولید می‌شوند. با خطوط تولید وارداتی، ما قادر به تولید مقدار کافی ورق فولادی موجدار با زیبایی، کیفیت خوب و وزن سبک اقتصادی، محصول با استحکام بالا برای برآورده کردن نیازهای بازار در مقیاس بزرگ و همچنین مدل‌سازی ساختار رؤیایی شما هستیم.

ورقیه گالوانیزه رنگی از پیش رنگ‌آمیزی شده آلو-زینک (Galvalume): (55% آلومینیوم، 43% روی، 1.5% سیلیکون) پوشش آلومینیوم – آلیاژ روی مقاومت در برابر خوردگی و انعکاس حرارتی عالی دارد، فولاد Galvalume درصد بالایی از گرما را منعکس می‌کند و می‌تواند مقاومت کند. در هر شرایط آب‌وهوایی، بدون تغییر رنگ سطح. همچنین برای مناطق ساحلی مناسب است. پوشش Bare Galvalume غیرآلی است و حاوی ترکیبات فراری نیست که به محیط‌زیست آسیب برساند.

کاربرد ورق گالوانیزه رنگی در صنعت ساختمان
کاربرد ورق گالوانیزه رنگی در صنعت ساختمان

فواید استفاده از ورق گالوانیزه رنگی

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم ورق های گالوانیزه رنگی به‌عنوان فولاد از پیش رنگ شده هم شناخته می‌شود، فرایند تولید فولاد با پوشش رنگی شامل اعمال یک پوشش تزئینی (رنگ مایع) به یک فرم فولادی کلاف است. این پوشش رنگ از فولاد در برابر خوردگی جوی محافظت می‌کند و درعین‌حال استحکام بیشتری به آن می‌بخشد و دوام آن را افزایش می‌دهد. این روشی است که ظاهر زیبایی به فولاد می‌بخشد در دهه 1940 در اروپا آغاز شد. ضخامت معمول پوشش بین 15 میکرون تا 40 میکرون است. روکش‌های به‌دست‌آمده می‌توانند از صاف تا مات و از براقیت بالا تا بافت‌دار و چاپ شده برای هر نوع فولادی باشند که بر اساس سفارش شما در شرکت ما شرکت مبتکران فولاد فیدار قابل ارسال است. ورق‌های بعد از پوشش ضخامت استاندارد از 0.2 میلی‌متر تا 1.6 میلی‌متر دارند درحالی‌که عرض آن از 600 میلی‌متر تا 1600 میلی‌متر متغیر است.

مواد سازگار با ساخت‌وساز

ورق گالوانیزه رنگی دارای وزن سبک و استحکام بالایی است. این ویژگی‌ها آن را بسیار بادوام می‌کند و اغلب زمان ساخت کمتری و حمل و نصب آسان‌تری در محل را ایجاد می‌کند.

یک شرط مطمئن برای اهداف نوسازی، کیفیت بالای مواد آن را برای استفاده‌های صنعتی نیز بسیار مناسب می‌کند. این ماده می‌تواند تحت عملیات شکل‌دهی شدید حتی در دمای کمتر از -15 درجه سانتیگراد بدون هیچ آسیبی به پوشش رنگی یا فولاد باشد.

زیبایی‌شناختی و سازنده

اغلب معماران و طراحان در انتخاب مواد با کمبود مواجه می‌شوند. با استفاده از ورق گالوانیزه رنگی، آنها به‌احتمال زیاد با چنین موقعیتی مواجه نخواهند شد؛ زیرا رنگ‌ها، شکل‌ها و بافت‌های زیادی برای انتخاب به آنها می‌دهد. همان‌طور که قبلاً گفته شد، پوشش‌ها می‌توانند از براق تا مات و از صاف تا زبر متغیر باشند تا با هر نیاز معماری طراحان آگاه امروزی مطابقت داشته باشند؛ بنابراین چه یک ساختمان شهری یا یک پروژه سنتی –ورق گالوانیزه رنگی شاید در همه‌جا نقش داشته باشد.

فواید استفاده از ورق گالوانیزه
فواید استفاده از ورق گالوانیزه

100٪ قابل بازیافت و مقرون‌به‌صرفه

در زمانی که جهان تأکید زیادی بر پایداری دارد. ورق گالوانیزه رنگی می‌تواند با ایفای نقش اصلی در ساخت‌وسازهای پایدار باشد. ورق گالوانیزه رنگی 100٪ قابل بازیافت است و ازاین‌رو به محیط‌زیست کمک می‌کنند. درحالی‌که ورق‌ها برای یک‌عمر ساختمان را محافظت و زیبا می‌کنند، پس از فرسوده شدن، می‌توان آن را ذوب کرد و به محصولات فولادی جدید تبدیل کرد. این امر همچنین باعث می‌شود که ورق گالوانیزه رنگی به یک راه‌حل بسیار مقرون‌به‌صرفه تبدیل شود، جدا از اینکه یک انتخاب مناسب سازگار با محیط‌زیست است.

نکاتی که قبل از خرید ورق گالوانیزه رنگی باید به آن توجه کنید:

برای خرید ورق گالوانیزه رنگی باید رنگ مناسب را انتخاب کنید و این رنگ باید در کنار سلیقه‌ی پیشنهادی شما توسط فاکتورهای دیگری نیز تأیید شود که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم:

انتخاب رنگ ورق گالوانیزه رنگی باتوجه‌به آب‌وهوا در منطقه شما

جدا از ظاهر زیبایی که ورق گالوانیزه رنگی باید داشته باشد، رنگی که انتخاب می‌کنید میزان هزینه‌های گرمایش یا سرمایش شما را نیز تعیین می‌کند. یک ورق گالوانیزه رنگی با رنگ روشن نور خورشید را به بهترین شکل منعکس می‌کند و به خنک نگه‌داشتن دمای ساختمان شما در هوای گرم کمک می‌کند. در همین حال، ورق گالوانیزه رنگی با رنگ تیره گرمای بیشتری را جذب می‌کند و خانه شما را گرم‌تر می‌کند. همیشه عاقلانه است که رنگی را انتخاب کنید که نه‌تنها زیبا به نظر برسد، بلکه به حفظ دمای عالی کمک کند.

انتخاب رنگ ورق گالوانیزه رنگی باتوجه‌به نمای بیرونی سازه

رنگ بیرونی ساختمان شما نقشی حیاتی در تصمیم‌گیری رنگ ورق گالوانیزه رنگی ایفا می‌کند. به دیوارهای ساختمان و رنگ پنل پنجره نگاهی بیندازید. سعی کنید سایه‌ای را انتخاب کنید که ترکیب کلی رنگ را تکمیل کند.

کاربرد های ورق گالوانیزه رنگی
کاربرد های ورق گالوانیزه رنگی

انتخاب رنگ ورق گالوانیزه رنگی باتوجه‌به سبک معماری

همچنین در انتخاب رنگ ورق گالوانیزه رنگی باید به این موضوع توجه کنید که رنگ انتخابی شما مکمل سبک معماری ساختمان باشد. انتخاب رنگ‌های روشن می‌تواند خانه شما را از نظر بصری بزرگ کند درحالی‌که انتخاب رنگ‌های تیره برعکس عمل می‌کند.

انتخاب رنگ ورق گالوانیزه رنگی باتوجه‌به گرایش‌های همسایگی

ارزش ملک شما بسته به عوامل زیادی می‌تواند متفاوت باشد، بنابراین، هنگام انتخاب رنگ مناسب ورق گالوانیزه رنگی، باید در نظر داشته باشید که چقدر رنگ ساختمان شما با خانه‌ها/ساختمان‌های محله تناسب دارد تا زمانی که تصمیم به فروش دارید ضرر نکنید.

ما در شرکت مبتکران فولاد فیدار ورق‌های گالوانیزه رنگی را با گزینه‌های رنگی متعددی برای شما آماده کرده‌ایم. رنگ موردنیاز شما هر چه باشد، گزینه‌های رنگی متنوعی در دسترس است. با ما در مبتکران فولاد فیدار در ارتباط باشید تا بهترین پیشنهاد را دریافت کنید که کدام رنگ و نوع ورق گالوانیزه رنگی کاملاً با نیازهای شما مطابقت دارد.

نوشتهٔ پیشین
جوشکاری ورق گالوانیزه
نوشتهٔ بعدی
آموزش محاسبه قیمت ورق گالوانیزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست