ورق گالوانیزه پانچ شده

بدون دیدگاه
ورق گالوانیزه پانچ شده

ورق گالوانیزه پانچ شده ورق فلزی است که به‌صورت دستی یا مکانیکی با استفاده از فناوری CNC یا در برخی موارد با استفاده از روش برش لیزری برای ایجاد سوراخ‌ها در اندازه‌ها، شکل‌ها و الگوهای مختلف مهروموم یا پانچ شده است.

فولاد گالوانیزه پانچ شده که به‌عنوان فلز گالوانیزه سوراخ‌دار نیز شناخته می‌شود، یک ماده ایدئال برای محیط‌های سخت است زیرا در برابر خوردگی مقاوم است و درعین‌حال مقرون‌به‌صرفه است.

فولاد به‌خودی‌خود یک ماده ساختمانی عالی است زیرا ظرفیت آن برای استحکام است.  بااین‌حال، اگر گالوانیزه نباشد، فولاد مستعد زنگ‌زدگی است که عملکرد آن را در کاربردهای بیرونی محدود می‌کند.  برای رفع این مشکل، فولاد با افزودن یک پوشش جامد روی گالوانیزه می‌شود که به طور مؤثر عناصر خورنده مانند رطوبت هوا را مسدود می‌کند.  به طور خلاصه، ورق فلز گالوانیزه سوراخ‌دار از استحکام فولاد خام بهره می‌برد و در کنار این ویژگی مقاومت خوبی در برابر عوامل خورنده از خود نشان می‌دهد.

کاربردهای ورق گالوانیزه پانچ شده

ورق گالوانیزه پانچ شده را می‌توان برای کاربردهای ساختاری و تزئینی در معماری و طراحی از جمله نرده‌ها، نماها، پله‌ها و پرده‌ها استفاده کرد و از ویژگی‌های آن می‌توان به امکان خلاقیت با نور، صدا و عمق بصری اشاره کرد. پس  ورق گالوانیزه پانچ شده را می‌توان برای  کاربردهای صنعتی و تزئینی، معماری و طراحی مدرن، راه‌پله، کف‌پوش، مبلمان و فضای باز و همچنین دکوراسیون فضای تنظیم نور و تهویه در یک فضا استفاده کرد.

آشنایی با ورق گالوانیزه پانچ شده
آشنایی با ورق گالوانیزه پانچ شده

به عبارتی کاربردهای ورق گالوانیزه پانچ شده به شرح زیر است:

معماری: پانل‌های پرکننده، آفتاب‌گیر، روکش فلزی، روکش ستون‌ها، تابلوهای فلزی، امکانات رفاهی، پرده‌های نرده و غیره.

 مواد غذایی و آشامیدنی: ساخت کندو، خشک‌کن غلات، خمره‌های شراب، پرورش ماهی، تهویه سیلو، دستگاه‌های مرتب‌سازی، دستگاه‌های پرس آب‌میوه و سبزیجات، قالب‌های پنیر، سینی‌های پخت، صفحه‌های قهوه و غیره.

 مواد شیمیایی و انرژی: فیلترها، سانتریفیوژها، سبدهای ماشین خشک‌کن، صفحات جداکننده باتری، صفحه‌نمایش آب، دستگاه‌های تصفیه گاز، لوله‌های سوزاندن گاز مایع، قفس‌های معدن، شستشوی زغال‌سنگ و غیره.

 توسعه مواد: تقویت شیشه، صفحات دوغاب سیمان، ماشین‌های رنگرزی، چاپگرهای نساجی و کارخانه‌های نمدی، صفحات سیدر، صفحه‌های کوره بلند و غیره.

 خودرو: فیلترهای هوا، فیلترهای روغن، لوله‌های صداخفه‌کن، مشبک‌های رادیاتور، تخته‌های در حال اجرا، کف‌پوش، صداخفه‌کن موتورسیکلت، شبکه‌های تهویه، تهویه موتور تراکتور، نردبان‌ها و تشک‌های شنی و غیره.

 ساخت‌وساز: محافظت در برابر صدای سقف، پانل‌های آکوستیک، آج پله‌ها، حفاظ لوله، توری تهویه، نوارهای محافظ خورشید، نما، تابلوهای علائم، سطح فرودگاه موقت و غیره.

فواید استفاده از ورق گالوانیزه پانچ شده

عملکرد صوتی فلز سوراخ شده به افراد یا کارگران کمک می‌کند تا اثرات سلامتی ناشی از سروصدا را محدود کنند.  مطالعات نشان داده‌اند که فلزات سوراخ شده به کاهش سطح صدا کمک می‌کنند.

 مطالعات نشان داده است که استفاده از ورق‌های فلزی سوراخ‌دار در جلوی نمای ساختمان‌ها می‌تواند باعث 29% صرفه‌جویی در مصرف انرژی (تهویه مطبوع + روشنایی مصرف تخمینی در 1 سال) و در مطالعة بعدی 45% صرفه‌جویی در مصرف انرژی (گرمایش، تهویه، تهویه مطبوع) داشته باشد.  همچنین بسته به موقعیت ساختمان (شدت تابش خورشید خارجی)، تابش خورشیدی را می‌توان تا 77.9٪ کاهش داد.

مزایای استفاده از ورق گالوانیزه پانچ شده
مزایای استفاده از ورق گالوانیزه پانچ شده در صنایع مختلف

مقاومت ورق گالوانیزه پانچ شده چقدر است؟

یک ورق فلزی سوراخ‌دار دارای استحکام ساختاری است که نسبت به بسیاری از مصالح ساختمانی برتری دارد.

  طبق گفته انجمن مربوطه و تست‌های انجام شده در واحدهای صنعتی، سوراخ‌های گرد در یک الگوی مثلثی استاندارد 60 درجه قرار گرفته‌اند.

 به‌عنوان یکی از مصالح ساختمانی، ورق‌های گالوانیزه پانچ شده کاربردهای بسیاری دارد و می‌تواند نیاز‌های شما را برطرف کند، بنابراین ما در فیدراستیل تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مطمئن شویم که ورق‌های گالوانیزه پانچ شده‌ای به دست شما می‌رسد که با مشخصات شما مطابقت دارند. مبتکران فولاد فیدار طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را برای ورق گالوانیزه پانچ شده باکیفیت را ارائه می‌دهد.

کاربرد های ورق گالوانیزه پانچ شده
کاربرد های ورق گالوانیزه پانچ شده

بسته به کاربرد شما، ما می‌توانیم در اندازه‌های موردنظر شما ورق‌های گالوانیزه را پانچ کنیم و در اختیار شما قرار دهیم.  ما همچنین انواع مختلفی از اشکال پانچ را ارائه می‌دهیم و جالب است بدانید که پانچ‌های تزئینی سفارشی را هم ارائه می‌دهیم.  هنگامی که یک پانل فلزی متناسب با کاربرد خاص شما سوراخ می‌شود، می‌تواند تفاوت را ایجاد کند.  به همین دلیل است که مشتریان در مورد نیازهای مادی خود به فیدر استیل اعتماد می‌کنند.

نوشتهٔ پیشین
ورق گالوانیزه گرم
نوشتهٔ بعدی
ورق گالوانیزه موجدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست