ورق گالوانیزه دست دوم

بدون دیدگاه
ورق گالوانیزه دست دوم مبتکران فولاد فیدار

هر روزه بیش از 500 میلیون تن ورق گالوانیزه دست دوم بازیافت می شود و فولاد را تبدیل به بازیافتی ترین ماده ساختمانی جهان می کند. علاوه بر این، تقریباً 40 درصد از کل تولید فولاد بر اساس ضایعات بازیافتی است.

بسیاری از محصولات فولادی گالوانیزه را می توان برداشت و مجدداً گالوانیزه و مجددا استفاده کرد. در طول یک پروژه بازسازی، اغلب مصالح ساختمانی وجود دارد که می توان از آنها در پروژه های آینده استفاده مجدد کرد. بازیابی مواد از یک ساختار موجود یک گزینه پایدار است که بسیاری از تعیین کننده ها اخیراً به آن روی آورده اند. فولاد ماده ای است که اگر دچار خوردگی شدید نشده باشد به راحتی قابل بازیابی است. چه فولاد در گذشته رنگ آمیزی شده باشد یا گالوانیزه گرم، پوشش موجود را می توان برداشته و با یک پوشش گالوانیزه جایگزین کرد که چندین دهه محافظت در برابر خوردگی بدون تعمیر و نگهداری را فراهم می کند.

آیا می‌توان ورق گالوانیزه دست دوم را بازیافت کرد؟

همه ما می دانیم که فولاد محصولی است که  می‌توان آن را بازیافت کرد. هنگامی که عمر آن به عنوان یک محصول به پایان می رسد، لیست بی پایانی از کاربردهای دیگری وجود دارد که فولاد می تواند برای آنها استفاده شود. اما هنگامی که فولاد با روی پیوند خورده و فولاد گالوانیزه را تشکیل می دهد، آیا هنوز هم می توان آن را بازیافت کرد؟ پاسخ بله است. و اگر روی باقیمانده از فرآیند گالوانیزه شدن باقی مانده باشد، آیا بازهم بازیافت می شود؟ بله دوباره اکثر محصولاتی که در طول فرآیند گالوانیزه استفاده می شوند برای استفاده های بیشتر نه تنها در گالوانیزه کردن، بلکه در کاربردهای روی و فولاد تصفیه شده نیز بازیافت می شوند.

ورق گالوانیزه دست دوم در ضایعات
ورق گالوانیزه دست دوم در ضایعات

فلز روی

در طول فرآیند گالوانیزه، تمام روی مورد استفاده برای ایجاد فولاد گالوانیزه به فولاد متصل نمی شود. مقدار زیادی از روی باقی می ماند که می تواند بارها و بارها استفاده شود. چه روی بر روی فولاد پاشیده شود یا در فرآیند غوطه وری گرم استفاده شود، مقدار بسیار کمی از بین می رود. وقتی نوبت به اعمال فلز روی روی فولاد با پاشیدن آن می‌رسد، روی و آهنی که در کف حمام گالوانیزه انباشته می‌شوند کاملاً بازیابی شده و دوباره استفاده می‌شوند. اغلب در همان فرآیند گالوانیزه کردن. ذرات ریز تری که در پایین حمام جمع می شوند برای افزودنی های لاستیکی، لوازم آرایشی یا قطعات الکترونیکی فروخته می شوند.

ورق گالوانیزه دست دوم

 ورق گالوانیزه دست دوم را می توان به همان روشی که هر محصول فولادی دیگری بازیافت می‌شود را بازیافت کرد. هنگامی که روی فولاد در کوره قوس الکتریکی یا EAF بازیافت می‌شود، روی فولاد به سرعت تبخیر می‌شود، جمع‌آوری می‌شود و سپس به درستی بازیافت می‌شود و به تولید روی باز می‌گردد. وقتی فولاد خود را بازیافت می‌کنید، عمر آن را طولانی‌تر می‌کنید و آن را برای کاربردهای دیگر مانند پل قابل استفاده می‌کنید. و از آنجایی که فولاد عمر بسیار طولانی دارد، به راحتی ممکن است کمبود آن وجود داشته باشد زیرا نیازی به بازیافت مکرر ندارد.

ورق گالوانیزه دست دوم کرکره مغازه
ورق گالوانیزه دست دوم کرکره مغازه

هنگام گالوانیزه گرم فولاد قدیمی یا بازیافتی چه چیزی برای ورق گالوانیزه دست دوم مهم است؟

هنگام گالوانیزه گرم فولاد قدیمی که از پروژه دیگری بازیافت شده است، فولاد ممکن است گاهی در شرایط نامناسب مانده باشد و یا خیلی دچار خوردگی شده باشد. با این حال، تا زمانی که مقاطع فولادی از نظر ساختاری سالم و مناسب باشند، امکان نوسازی و گالوانیزه گرم وجود دارد. پل ناکس کانتی در اوهایو (2010) نمونه ای از یک پروژه بازیافت موفق است که در آن فولاد رنگ شده جدا شده، بازسازی شد و با موفقیت برای گالوانیزه آماده شد. اگرچه هنگام انتخاب بازیافت و سپس گالوانیزه گرم فولاد قدیمی می تواند مزایای قابل توجهی برای کاربر داشته باشد، اما گالوانیزه کننده باید از پتانسیل آماده سازی سطح اضافی و تأثیر آن بر ظاهر پوشش نهایی آگاه باشد.

ورق گالوانیزه دست دوم مورد استفاده در ساخت سایه بان
ورق گالوانیزه دست دوم مورد استفاده در ساخت سایه بان

پس آیا فولاد گالوانیزه زنگ می زند؟

پاسخ مثبت است، اما بسیار کند. در واقع، آنقدر آهسته است که معمولاً مشکلی نیست. به همین دلیل است که فولاد گالوانیزه در 2000 سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته است. به دلیل همین سرعت پایین در زنگ زدگی ورق گالوانیزه، می توان آن را به عنوان ورق گالوانیزه دست دوم استفاده کرد و یا آن را بازیافت کرد. پس استفاده از ورق گالوانیزه دست دوم یک روش مقرون به صرفه است که ما در شرکت مبتکران فولاد فیدار خرید و انتخاب این ورق‌های گالوانیزه را فراهم کردیم، برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نوشتهٔ پیشین
آموزش محاسبه قیمت ورق گالوانیزه
نوشتهٔ بعدی
تحلیل بازار ورق گالوانیزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست