ورق گالوانیزه موجدار

بدون دیدگاه
بررسی ورق گالوانیزه موجدار

ورق گالوانیزه موجدار یکی از انواع محصولات گالوانیزه است که کاربرد بسیاری در صنعت ساختمان‌سازی و نظامی دارد ازاین‌رو ما در این مقاله به بررسی ورق گالوانیزه موجدار پرداخته‌ایم برای آشنایی بیشتر در این مورد با ما همراه باشید.

آشنایی با ورق گالوانیزه موجدار

ورق گالوانیزه برای جلوگیری از خوردگی سطح ورق فولادی و افزایش عمر مفید آن است.  سطح ورق فولادی با یک‌لایه فلز روی پوشانده می‌شود که طول و ضخامت این پوشش فلزی روی را می‌توان باتوجه‌به اهداف مختلف سفارشی کرد.

جالب است بدانید که ورق گالوانیزه موجدار، ورق فولادی موجدار یا فلز فولاد موجدار نیز نامیده می‌شود.  این به‌عنوان سقف سنگر برای سربازان در ارتش برای محافظت از آنها در برابر حمله آتش دشمن استفاده شده است.  همچنین از آن به‌عنوان سقف پست فرماندهی نیز استفاده می‌شود.

در ساخت ورق گالوانیزه موجدار  پس از خشک‌شدن پوشش، ورق در فرایند موج‌دار شدن سرد قرار می‌گیرد که به‌صورت الگوهای خطی موازی خم می‌شود.  این “موج‌ها” به ورق استحکام و پایداری بیشتری در هنگام نصب به‌عنوان سقف را می‌دهد.

 ورق گالوانیزه موجدار وزن سبکی دارد و به‌راحتی  حمل می‌شود. این ورق کاربرد ویژه‌ای در ساختمان‌های روستایی و نظامی مانند سوله‌ها و مخازن آب کاربرد فراوانی داشته است و هنوز هم استفاده می‌شود. جالب است بدانید که خواص منحصربه‌فرد آن در توسعه کشورهایی مانند استرالیا از دهه 1840 مورداستفاده قرار گرفت و امروزه نیز به کشورهای درحال‌توسعه کمک می‌کند.

ورق گالوانیزه موجدار
ورق گالوانیزه موجدار محصول مبتکران فولاد فیدار

روش‌های موجدار کردن ورق گالوانیزه

در نگاه اول، ورق گالوانیزه موجدار، با الگوهای پوسته‌پوسته بزرگ قابل‌مشاهده است.

امروزه موجدار کردن ورق‌های گالوانیزه با استفاده از فرایند رول‌سازی انجام می‌شود. این فرایند مدرن برای دستیابی به بهره‌وری بالا و هزینه‌های کم جایگزین فرایند قدیمی ساخت ورق گالوانیزه موجدار شده است. در فرایند موجدار کردن، ورق‌های فلزی از رول‌های بزرگ بیرون کشیده می‌شوند و از طریق قالب‌های نورد که خودشان موج‌دار هستند، موجدار می‌شوند.

این ورق‌های گالوانیزه موج‌دار پس از عبور ورق فلزی از غلتک‌ها، به‌صورت اتوماتیک در طول دلخواه بریده می‌شود. طرحی که این غلتک‌های آهنی دارند اغلب موجدار است، اما قالب‌های مختلفی در شکل‌ها و اندازه‌های دیگر هم قابل‌استفاده است.  یکی از مواردی که باید به آن در ساخت ساختمان‌های صنعتی باید به آن توجه کنید این است که این ساختمان‌ها اغلب با ورق ذوزنقه‌ای شکل ساخته می‌شوند و به‌توسط آن پوشانده می‌شوند.

اگر فقط به دنبال ظاهر موجدار باشید سایر مواد مانند پلاستیک و فایبرگلاس نیز ظاهر موجدار دارند.  همچنین کاربردهای زیادی برای این محصولات وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از ورق‌های پلاستیکی و فایبرگلاس موجدار همراه با ورق‌های گالوانیزه برای نفوذ نور به زیر آن اشاره کرد.

خانه های ساخته شده با ورق گالوانیزه موجدار
خانه های ساخته شده با ورق گالوانیزه موجدار

اگرچه گالوانیزه کردن از خوردگی فولاد جلوگیری می‌کند، زنگ‌زدگی اجتناب‌ناپذیر است، به‌خصوص در مناطق دریایی (جایی که آب‌نمک باعث زنگ‌زدگی می‌شود) و مناطقی که بارندگی محلی اسیدی است. بااین‌وجود سقف‌های فولادی موجدار می‌توانند سال‌های سال دوام بیاورند، به‌خصوص اگر ورق‌ها با لایه‌ای از رنگ حاوی روی یا هر مادة مقاوم دیگر محافظت شوند.

موج‌ها از نظر گام (فاصله بین دو تاج) و عمق (ارتفاع از بالای یک تاج تا پایین یک فرورفتگی) توصیف می‌شوند.  بسیار مهم است که گام و عمق کاملاً یکنواخت باشد تا ورق‌ها به‌راحتی برای حمل‌ونقل روی‌هم چیده شوند و هنگام اتصال دو ورق به طور منظم روی‌هم قرار گیرند.  گام‌ها از 25 میلی‌متر (1 اینچ) تا 125 میلی‌متر (5 اینچ) متغیر هستند.

طول عمر ورق گالوانیزه موجدار

یکی از مزایای ورق گالوانیزه موج‌دار نسبت به سایر ورق‌های آهنی و فولادی این است که ورق گالوانیزه موجدار بسیار بیشتر از سایر مواد عمر می‌کند.  صرف‌نظر از نحوه استفاده از آن در فضای آزاد یا فضای بسته می‌توانید انتظار داشته باشید که بین 40 تا 70 سال دوام بیاورد.

مبتکران فولاد فیدار دارای چهار پنل موجدار مختلف است که عبارت‌اند از:

 ⅞ اینچ موج – این گزینه یک انتخاب قوی و ساختاری سالم با شیار است که امکان همپوشانی واحد و پوشش بهتر را در مقایسه با سایر موارد موجود در بازار فراهم می‌کند.

 ¾ اینچ موج- موجود در ضخامت 26 یا 29، این پانل ظاهر جسورانه موج‌های بزرگ‌تر را به ارمغان می‌آورد و ظاهر آن کلاسیک می‌شود.

 ½ اینچ موج – موج‌های پررنگ با استحکام بسیار خوبی دارد، این گزینه ظاهر ظریف موجدار را به یک پنل بسیار همه‌کاره می‌آورد.

 ¼ اینچ موج – از ویژگی‌های آن ارتفاع دنده کم و نصب آسان است. این گزینه پنل را در بین پروژه‌های داخلی موردعلاقه قرار داده است.

کاربرد ورق گالوانیزه موجدار
کاربرد ورق گالوانیزه موجدار در صنایع نظامی

هر یک از ورق‌های گالوانیزه موجدار ما را می‌توان در کاربردهای مختلف استفاده کرد.  اگر علاقه‌مند به نصب ورق‌ گالوانیزه موجدار چه برای پروژه‌های فضای بسته و یا فضای باز هستید، همین امروز با یک متخصص محصول تماس بگیرید.  تیم ما به شما کمک می‌کند ضخامت و رنگ مناسبی را بر اساس پروژه خود پیدا کنید.  ما در مبتکران فولاد فیدار به شما کمک می‌کنیم تا زیبایی ماندگاری را با ورق گالوانیزه موجدار خلق کنید!

اگر می‌خواهید صفحات گالوانیزه، ورق فلزی گالوانیزه 4×8، ورق آهن گالوانیزه، ورق سقف گالوانیزه، ورق موجدار، ورق سقف گالوانیزه، ورق موجدار گالوانیزه، پانل فولادی موجدار و غیره را خریداری کنید، حتماً با ما تماس بگیرید، همچنین می‌توانید با خرید عمده بیشترین تخفیف را از ما بگیرید.

نوشتهٔ پیشین
ورق گالوانیزه پانچ شده
نوشتهٔ بعدی
ورق گالوانیزه شیروانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست