ورق گالوانیزه شیروانی

بدون دیدگاه
ورق گالوانیزه شیروانی

ورق گالوانیزه شیروانی یکی از پرکاربردترین ورق‌های گالوانیزه در صنعت ساختمان است. ازاین‌رو در این مقاله ما به بررسی آن پرداخته‌ایم پس با ما همراه باشید.

آیا ورق گالوانیزه برای استفاده در شیروانی مناسب است؟

همان‌طور که می‌دانید وجود پوشش روی بر روی ورق‌های فولادی باعث مقاومت ورق‌های گالوانیزه شیروانی در برابر زنگ‌زدگی می‌شود، همچنین سقف‌های فلزی در حال حاضر یکی از طولانی‌ترین سقف‌های موجودند که به‌صورت یک‌تکه هستند.  فولاد گالوانیزه باعث بهبود طول عمر طبیعی آنها می‌شود زیرا پوشش به‌عنوان یک مانع اضافی در برابر عناصری که سبب خوردگی می‌شوند عمل می‌کند.

از فواید استفاده از ورق گالوانیزه شیروانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

در استفاده از ورق گالوانیزه شیروانی بر روی سقف سازه باید به نکتهٔ زیر توجه کنید:

 همیشه 0.05 تا 0.075 متر به طول شیب سقف اضافه کنید تا با ورق‌های گالوانیزه شیروانی پوشانده شود و امکان همپوشانی در لبه بام فراهم شود.  این طول اضافی ورق گالوانیزه شیروانی اجازه می‌دهد تا آب باران در ناودان یا زمین بدون خیس شدن قاب سقف بریزد.  مثال: اگر شیب سقف 2.32 متر باشد، طول ورق گالوانیزه شیروانی باید 2.37 متر (2.32 + 0.05 متر) باشد.

ورق گالوانیزه شیروانی- مبتکران فولاد فیدار
ورق گالوانیزه شیروانی- مبتکران فولاد فیدار

تعداد کل ورق‌های گالوانیزه شیروانی خریداری شده برای سفارش باید شامل همپوشانی هر ورق با ورق بعدی باشد که می‌تواند به میزان 5 تا 26 درصد سطح برای پوشش باشد:

 تعداد کل ورق‌های گالوانیزه شیروانی به باد، شیب سقف، و اینکه طول شیب سقف بستگی دارد.

 همپوشانی دو طرف ورق‌های گالوانیزه شیروانی (همپوشانی جانبی) باید در عرض آن‌ها باشد.

در حین خرید، ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که کدام سایز ورق گالوانیزه شیروانی برای شما مناسب‌تر است؟  و چه ضخامتی برای پروژه‌های شما نیاز است؟  چگونه عرض آن را تعیین کنیم؟  و کدام طرح برای شما بهتر است؟  در اینجا چند نکته وجود دارد که برای پاسخ این سؤال‌ها می‌توانید به آن‌ها توجه کنید:

 اندازه استاندارد ورق گالوانیزه شیروانی به ضخامت 0.35 تا 0.75 میلی‌متر و عرض مؤثر 600 تا 1050 میلی‌متر است.  همچنین  ما در شرکت مبتکران فولاد فیدار می‌توانیم سفارش‌ها شما را باتوجه‌به ویژگی‌های خاص تولید کنیم.

 در مورد طول ورق‌های گالوانیزه شیروانی اندازه استاندارد این ورق‌ها 2.44 متر (8 فوت) و 3.0 متر (10 فوت) است.  البته طول آن را می‌توان به‌دلخواه برش داد.  می‌توانید پانل‌های ورق گالوانیزه شیروانی را به اندازهٔ 10 فوت (3.048 متر)، 12 فوت (3.658 متر)، 16 فوت (4.877 متر) و همچنین اندازه‌های دیگر را پیدا کنید.  اما باتوجه‌به مسائل حمل‌ونقل و ظرفیت بارگیری، حداکثر طول این ورق‌ها 20 فوت است.

 ضخامت رایج ورق گالوانیزه شیروانی برای سقف شامل 0.4 میلی‌متر تا 0.55 میلی‌متر است (گیج 30 تا گیج 26).  شما باید باتوجه‌به هدف استفاده، محیط استفاده، بودجه و غیره ضخامت موردنظر خود را تعیین کنید. به‌عنوان‌مثال، ورق گالوانیزه برای سقف یا کف‌پوش ضخیم‌تر از 0.7 میلی‌متر خواهد بود.

ورق گالوانیزه شیروانی - کار شده در سقف سوله
ورق گالوانیزه شیروانی – کار شده در سقف سوله

خرید ورق گالوانیزه شیروانی برای تعمیر سقف

هنگام خرید ورق‌های گالوانیزه شیروانی برای تعمیر سقف‌های موجود، مهم است که از شباهت ظاهری ورق‌های گالوانیزهٔ قبلی خود اطمینان حاصل کنید، در غیر این صورت ممکن است شاهد نشتی باشید.  شما باید گام و عمق ورق‌های گالوانیزه شیروانی موجود را بررسی کنید.  در بیشتر موارد، گام این ورق‌ها 76 میلی‌متر و عمق موج آن‌ها 18 میلی‌متر است.

نصب ورق گالوانیزه شیروانی بر روی سقف

برای نصب ورق‌های گالوانیزه شیروانی بر روی سقف باید آن‌ها را به کمک پیچ و میخ در محل خودشان سفت کرد.

برای جلوگیری از نشتی، میخ‌های سقف باید در بالای موج‌های ورق‌های گالوانیزه شیروانی قرار داده شوند، نه در پایین موج‌ها.

 هنگام قراردادن میخ‌های سقف، باید بیشتر میخ‌های سقف را در اطراف لبه‌های سقف قرار دهید: در برآمدگی لبه‌ها، برآمدگی‌ها، لبه‌ها و زوایایی که تحت جریان شدید باد فشار وارد بر آن‌ها افزایش میابد.

 هنگامی که سازهٔ موردنظر شما نیاز به مقاومت در برابر سرعت باد بسیار بالایی را دارد، استفاده از پیچ‌های سقفی همراه با واشرهای آب‌بندی ممکن است مؤثرتر از میخ‌های سقف باشند.

ورق گالوانیزه شیروانی آماده نصب
ورق گالوانیزه شیروانی آماده نصب

هزینهٔ ورق گالوانیزه شیروانی چقدر است؟

قیمت ورق گالوانیزه شیروانی به‌شدت به مشخصات یک پروژه بستگی دارد.  بسته به مقدار فلزی که نیاز دارید، نیاز به سفارشی‌سازی یا عدم نیاز، ضخامت موردنیاز و تعدادی از عناصر دیگر در قیمت بیشتر پانل‌های فلزی از جمله ورق گالوانیزه شیروانی نقش دارند.  همچنین مهم است که تمام اجزای مختلفی را که با نصب ورق گالوانیزه شیروانی ارائه می‌شود، چه برای سقف، چه سایدینگ یا کاربرد داخلی، خریداری کنید.  برای مثال سفارش و نصب ورق گالوانیزه شیروانی بسیار فراتر از سفارش پنل است.  تزئینات، بست‌ها، گیره‌ها، بسته‌ها و موارد دیگر را به همراه آن دریافت خواهید کرد.  بنابراین، بهترین راه برای به‌دست‌آوردن قیمت دقیق در مورد هزینه نصب و خرید ورق گالوانیزه شیروانی برای استفاده در سایدینگ یا پروژه داخلی، صحبت‌کردن به‌صورت مستقیم با متخصصین این محصول است که ما در شرکت مبتکران فولاد فیدار می‌توانیم به شما در این راستا کمک کنیم.

نوشتهٔ پیشین
ورق گالوانیزه موجدار
نوشتهٔ بعدی
جوشکاری ورق گالوانیزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست